طراحی لبخند دیجیتال

پیش از هر چیز باید بدانیم که طراحی لبخند دیجیتال یا به عبارت دیگر طراحی لبخند چیست و چگونه می‌تواند به زیبایی چهره و لبخند ما کمک کند.

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به خاطر دندان‌های نامرتب نمی‌توانید به راحتی بخندید یا هنگام خندیدن دستتان را جلوی دهانتان می‌گیرید. البته ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود و هر روزه افرادی به ما مراجعه می‌کنند که بخاطر شکل و فرم نامناسب یا رنگ غیرطبیعی اعتماد به نفسشان را برای شرکت در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها از دست داده‌اند. افراد دیگری هم هستند که به خاطر موقعیت شغلی‌شان ارتباطات زیادی با ارباب رجوع دارند و نیاز دارند که با لبخندی زیبا و یکدست اثرگذاری بهتری هنگام مذاکره با مشتری‌هایشان داشته باشند و استایل خود را تکمیل کنند.

خبر خوب این است که این روزها علم دندانپزشکی آن قدر پیشرفت کرده که اصلاح طرح لبخند را به سادگی انجام می‌دهد و حتی پیشنهاداتی به شما ارائه می‌دهد که شگفت زده شوید. مثل طراحی لبخند دیجیتال. یا طراحی لبخند هالیوودی

اما پیش از آن باید بدانیم که طراحی لبخند چیست و دندان‌ها از چند جهت ممکن است زیبایی طبیعی خود را نداشته باشند.

طراحی لبخند دیجیتال

اشکالات دندانی و لزوم طراحی لبخند

بسیاری افراد هستند که شاید از کودکی دندان‌های زیبایی نصیبشان نشده است و یا در طول زندگی و طی مصرف مواد غذایی مختلف شکل ظاهری دندان‌هایشان تغییر کرده است و ظاهر فعلی دندان‌هایشان را دوست ندارند و می‌خواهد لبخندی زیباتر داشته باشند. مشکلاتی که در دندان‌ها نیازمند طراحی لبخند دیجیتال یا معمول دارند شامل:

  • شکل دندان
  • رنگ دندان
  • نامرتبی دندان‌ها

تغییر در هر یک از این موارد سبب می‌شود تا شما لبخند جذابی نداشته باشید. اما به طور دقیق‌تر هر یک از این ایرادات توضیح داده شده است تا اگر شما نیز به طور کلی از لبخند خود رضایت ندارید و دارای یکی از این مشکلات هستید بهتر با آن آشنا شوید.

شکل دندان‌ها: دندان‌های ریز یا با فاصله اصلا زیبا نیستند.

رنگ دندان‌ها: خیلی اوقات دندان‌ها زرد هستند یا به خاطر مصرف سیگار، داروها، یا ضربه به آنها رنگ‌های غیرطبیعی دارند. یک راه برای برطرف کردن آنها بلیچینگ است. راه بعدی استفاده از مواد ترمیمی مثل کامپوزیت و لمینت است. طراحی لبخند با کامپوزیت خدمت ارزان تری نسبت به لمینت سرامیکی است.

 

نامرتبی دندان‌ها: دندان‌هایی که عقب و جلو رویش کرده‌اند یا روی هم رفتگی دارند و سر جای خودشان نیستند ظاهر فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

اصلاح طرح لبخند شامل بهبود شكل، فرم و رنگ دندان‌ها برای داشتن یک لبخند زیباست.

اصلاح اشکالاتی مثل چرخش دندان‌ها نامنظمی دندان‌ها بستن فواصل بين دندانی در طراحی لبخند زیبا جای می‌گیرد.

دو مدل اصلی طراحی لبخند در دندانپزشکی کدام اند؟

در اصلاح طرح لبخند باید به این نکته توجه کرد که ما به 2 شکل می توانیم دندان های جدید را طراحی کنیم :

1 . Natural   (نچرال یا طبیعی ): در این حالت از لمینت های دندانی با رنگ های طبیعی استفاده می شود. اندازه ی دندان ها در دو سمت قوس دقیقا یکسان نیست.مثلا فرم لبه دندان های نیش دو سمت کمی با هم متفاوت می شود. این طراحی مناسب کسانی است که مایل نیستند دندانهایشان حالت مصنوعی داشته باشد و می خواهند که کسی متوجه تغییر در دندانهایشان نشود .

2 . Fashion  ( فشن یا مد ) : این همان طراحی است که شما در دندانهای بازیگران ایرانی یا سایر سلبریتی ها می بینید در این طراحی معمولا رنگ دندان ها بسیار سفید و مشخص است . دندانهای جلویی برجسته تر و واضح تر ( کمی حالت خرگوشی ) فرم داده می شود . دو سمت لبخند کاملا متقارن و قرینه ( آینه ای ) هم هستند. این نوع طراحی لبخند که طرح لبخند هالیوودی هم نام دارد مناسب افرادی است که تغییر واضح و چشمگیر و مشخص در دندان هایشان می خواهند. لمینت دندان بازیگران به این فرم طراحی و اجرا می شوند.

دندانپزشکان برای خلق هر کدام از این دو طرح لبخند آماده هستند و بسته به تمایلات شخصی شما می توانند هر طرح را ایجاد کنند.

در طراحی لبخند دیجیتال یا اصلاح طرح لبخند ما چه می‌کنیم؟

در طراحی لبخند دیجیتال یا اصلاح طرح لبخند ابتدا قالبی از دندان‌های شما تهیه می‌شود و نمونه گچی دندان‌ها ساخته می‌شود. سپس روی این گچ دندان‌های مرتب و یکدست و با بلندی مد نظر ساخته می‌شوند. پس از تراش و قالب‌گیری مشابه همین نمونه روی دندان‌های شما ساخته می‌شود تا قبل از تحویل لمینت‌های نهایی ظاهر خود را ببینید و تغییرات مدنظر شما اعمال شود. پس از اینکه فرم و شکل را تایید کردید ساخت لمینت‌ها شروع می‌شود.

تا اینجا طراحی لبخند شما انجام شده است. بقیه مراحل کاری را در مقالات لمینت سرامیکی دنبال کنید.

طراحی خط لبخند

طراحی لبخند دیجیتال:

این روزها همگی از اپلیکیشن‌های مختلف روی گوشی‌های هوشمندمان استفاده می‌کنیم. نرم افزارها از پیش بینی هوا تا پیدا کردن برنامه ورزشی مناسب یا راه‌یابی در مسیرهای جدید به ما کمک می‌کنند.

تکنولوژی به همینجا ختم نمی‌شود و لبخندمان را هم می‌تواند طراحی و اجرا کند. در طراحی لبخند دیجیتال خبری از روش‌های وقت‌گیر سنتی نیست. شما تنها روی صندلی می‌نشینید و لبخند می‌زنید!

از شما یک عکس پرتره می‌گیریم و به نرم افزار ارسال می‌کنیم. نرم افزار لبخند شما را آنالیز می‌کند و در همان جلسه معاینه در دو مدل مختلف که متناسب با فرم صورت شما باشد دندان‌های جدید را طراحی می‌کند.

حالا می‌توانید قبل از شروع کار درمان، تصویر نهایی خود را ببینید. نمونه رنگ‌های مختلف هم در دسترس هستند و رنگ مطلوب خود را انتخاب می‌کنید. علاوه بر این از آلبوم موجود می‌توانید فرم داخلی‌، شیارها و فرم مورد نظر (بیضی، مستطیلی، مثلثی) دندان‌ها را مشاهده و جزییات را انتخاب کنید.

از آنجایی که این طراحی لبخند دیجیتال است و لمینت‌ها مستقیما توسط ماشین CAD متصل به همین کامپیوتر ساخته می‌شوند، کار نهایی دقیقا همان چیزی است که شما در نرم افزار دیده و تایید کرده‌اید.

طراحی لبخند دیجیتال

این روش مدرن، آخرین تکنولوژی روز دنیا در طراحی لبخند است که نتایجی زیبا و پایدار را به ارمغان می‌آورد و در آمریکا و اروپا بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

این متد، روند انجام طراحی لبخند دیجیتال را بسیار سریع‌تر، دقیق‌تر و آسان‌تر کرده است. به علت نیاز به ماشین‌های پیچیده و دقیق، مراکز اندکی در کشور هستند که این خدمت را با کیفیت ارائه می‌دهند و ما با افتخار میزبان شما برای ارائه چنین خدمت ارزشمندی هستیم.

یک روش دیگر برای برقراری سریع لبخند بدون تراش دندان اسنپ آن اسمایل است .

هزینه‌های طراحی دیجیتالی لبخند در بخش لمینت سرامیکی دندان به تفکیک نوشته شده است. طرح لبخند دندان قسطی خدمتی است که برای یک یا دو فک می توانید از ما دریافت کنید. برای اطلاعات بیشتر با مطب تماس بگیرید.

دکتر گرشاسب پاسخ می دهد:”طراحی دیجیتالی لبخند چیست؟ “

در صورتی که مایلید تا در رابطه با طراحی خط لبخند دیجیتالی اطلاعات بیشتری کسب کنید به ویکی پدیا مراجعه کنید.

WhatsApp